Mikrootoczenie

Mikrootoczenie (otoczenie konkurencyjne) danego przedsiębiorstwa tworzą wszystkie podmioty gospodarcze, które mają z nim powiązania kooperacyjne lub konkurencyjne (istniejący oraz potencjalni dostawcy, nabywcy i konkurenci).

Między elementami mikrootoczenia a przedsiębiorstwem zachodzi sprzężenie zwrotne - podmioty mikrootoczenia oddziałują na przedsiębiorstwo, a przedsiębiorstwo ma możliwość aktywnego reagowania na te bodźce.Obniżenie ceny przez konkurentów powoduje, że popyt na dobra analizowanego przedsiębiorstwa może ulec zmniejszeniu, jednakże przedsiębiorstwo nie jest bezradne w takiej sytuacji. Może ono również obniżyć cenę, bądź zastosować inne środki np. promocję sprzedaży, która będzie miała wpływ na pozostałych uczestników sektora.

Opiekun merytoryczny
Serwisy partnerskie
Potrzebujesz profesjonalnej wyceny?
Ukryj to okno  ×

Napisz do nas lub zadzwoń do naszego eksperta.

☎  pokaż numer

✉  napisz do nas