Jak profesjonalnie wycenić firmę?

najcenniejszą polską marką jest...

Rzeczpospolita co roku publikuje ranking najcenniejszych polskich marek. Poniżej zaprezentowano laureatów kolejnej - 11. już  - edycji. Podstawowym kryterium selekcji marek jest ich miejsce narodzin, w tym wypadku Polska. Wyceny marek dokonano na podstawie powszechnie stosowanej na na świecie metody opłat licencyjnych (ang.: relief from royalty). Metoda opiera się na hipotetycznych opłatach, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z  marki na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

MiejsceSpółkaWartość marki w mln PLN
1 Orlen 4 392,1
2 PKO Bank Polski 3 581,2
3 Biedronka 3 311,1
4 Plus 3 100,4
5 PZU 2 302,6
6 Play 2 046,5
7 Mlekovita  1 570,4
8 Bank Pekao 1 245,0
9 Lotos 1 245,3
10 Sokołów 922,2

źródło: Rzeczpospolita

Opiekun merytoryczny
Serwisy partnerskie
Explanator - wydawnictwa i szkolenia Controlling i Rachunkowość Zarządcza Finanse i controlling Informacja zarządcza Analiza Rynku NaboryDotacji.pl
Potrzebujesz profesjonalnej wyceny?
Ukryj to okno  ×

Napisz do nas lub zadzwoń do naszego eksperta.

☎  pokaż numer

✉  napisz do nas